
A játékról
Go, más néven Igo vagy Baduk, egy ősi kínai stratégiai táblajáték, amely a világ egyik legősibb és legbonyolultabb játékának számít. A játék két játékos között zajlik, akik fekete és fehér köveket helyeznek el a rácsos játéktáblán. A cél az, hogy területet szerezzenek és körülvegyék az ellenfél köveit.A Go rendkívül egyszerű szabályokkal rendelkezik, de hihetetlenül mély stratégiai lehetőségeket kínál. A játék során a játékosoknak egyaránt figyelembe kell venniük a mikro- és makroszintű taktikákat, miközben folyamatosan értékelik a tábla állását és a játékosok közötti erőviszonyokat.
Próbáld ki te is!
Tölts le a 9×9-es nyomtatható gótáblát itt!
Nézz körül a könyvtárunkban, ahol kezdőtől haladó szintig találhatsz gós könyveket!
Játssz online:- KGS (Kiseido Go Server) - valós idejű játékok
- OGS (Online Go Server) - valós idejű játékok, lassú játszmák, versenyek és bajnokságok
- DGS (Dragon Go Server) - lassú játszmák
- Sente - Online GO App - valós idejű játékok, lassú játszmák, bevezető jellegű feladványok
- Tsumego Go feladványok - go feladványos app
Ha megtetszett a játék, vegyél te is saját táblát!
Néhány weblap amit érdemes a témában megnézni:
emag -
okosjatek.hu -
sakkuzlet.hu -
jateksport.hu -
jatekmester.com
Szabályok

A két játékos a fekete és fehér köveket felváltva rakják szabadon a tábla metszéspontjaira, hagyományosan a fekete kővel játszó játékos kezd. A játék célja, hogy a játékosok minél több területet szerezzenek a játék végére. Egy játékos területe az, amit csak a saját kövei, illetve a játéktábla széle határol. Az ilyen területen minden egyes szabad metszéspont 1-1 pontot ér a játék végén.

A játékosok az ellenfél köveit le tudják ütni. Vonallal összekötött egyforma színű kövek egy alakzatot alkotnak, és csak egyszerre lehet őket levenni a tábláról. Ha egy alakzat semelyik köve mellett nincs szabad metszéspont (átlósan nem számít), az alakzat halott, és le kell venni a tábláról. A játék végén minden leütött kő egy pontot ér.

Általános esetben, olyan helyre, ahol a lerakott kő által létrehozott alakzat azonnal meghalna, nem szabad (de nem is érdemes) lépni. Ez alól kivételt képez az, ha ezzel a lépéssel a játékos le tudja ütni az ellenfél köveit (hiszen így a leütött alakzat helyén üres mező keletkezik).

Olyan helyzetet, ahol a két játékos egymás köveit felváltva tudják ütögetni a végtelenségig, ko-nak nevezzük. Ilyenkor az a szabály, hogy a ko-t nem szabad azonnal visszaütni, azaz az ellenfélnek legalább egy követ máshova kell tennie, ezutén ütheti csak le a ko-ban álló követ.
A játék során bármelyik játékos bárhányszor passzolhat. Passzolni akkor érheti meg a játékosnak, ha már nem lát értelmes lépést a pályán: vagy mert már csak a saját területére tudna lépni (ezzel csökkentve a pontszámát) vagy mert csak az ellenfél területére (ahol pedig egy idő után az ellenfél levenné a kövét). Ha mindkét játékos egymás után passzol, a játék véget ér. Ilyenkor meg kell számolni a játékosok területeit, illetve a leütött kövek számát. Akinek több pontja van, az nyeri a játékot. Ha a játékosok közel azonos erősségűek, akkor annak kompenzálására, hogy a fekete rakhatta le az első követ, a fehér kaphat valamennyi pontot (komi-t), amelynek a értékében a játék elején egyeznek meg a játékosok. A komi rendszerint 5-7 pont (a versenyeken 6 és fél, a döntetlenek elkerülése végett).
Tsunami Go

- Háziszabályokkal: szabályok - kártyák - kártya hátlapok
- eredeti játék: szabályok - kártyák - kártya hátlapok
- játék eredeti alkotóinak honalpja: Groupe Auvergnat de Go